KJØPSVILKÅR

Følgende er avtalebetingelser som gjelder ved kjøp i nettbutikken bykry.no. Disse betingelsene gjelder mellom KRY INTERIØR ALTA AS og privatpersoner som benytter vår nettbutikk. Et kjøp er å regne som en avtale. Avtalen er bindende for begge parter når kjøper har sendt inn bestilling til selger. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren, i bestillingen og betalingsløsningen.

Firmaopplysninger
Kry Interiør Alta AS
Markedsgata 21
9510 Alta
Org: 928 787 605

Telefon: 40 29 30 31 - (mandag - fredag kl. 08-16).

E-post: post@bykry.no

Alle priser nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva. Prisen som oppgis i handlekurven i kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift og fraktkostnad. Retur dekkes av deg som kjøper. Vil tilbyr en ferdig utfylt returetikett som er vedlagt i pakken din, og ved bruk av denne tilkommer et returgebyr på 89 kr. Dette trekkes fra returbeløpet. Vi har ingen andre gebyrer.

Vi tilbyr ulike betalingsmetoder i vår nettbutikk. Vi bruker Klarna som leverandør av betalingskassen vår. Her kan du velge å betale via faktura, debetkort og kredittkort. I tillegg kan du betale med Vipps. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna og Vipps når siden med kassen er lastet opp, for at disse skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarna og Vipps egne personvernerklæringer.

Ved betaling med debetkort eller kredittkort, reserveres beløpet først og trekkes fra betalingskortet når vi godkjenner bestillingen. Faktura sendes ut når bestillingen er sendt fra oss. 

Har du lagt inn feil e-post er det ditt ansvar å dekke eventuelle gebyrer som oppstår av dette. Har du spørsmål om din faktura, ta kontakt direkte med Klarna på deres hjemmeside eller last ned og bruk Klarnas app.

Du kan enten få tilsendt bestillingen per post, eller hente den i butikken vår i Alta på Amfi Kjøpesenter. Ved levering gjennom Bring vil det tilkomme fraktkostnad. Vi sender ikke til utlandet, og kun til Norges fastland. Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen.

Alle kjøp i nettbutikken bykry.no gir deg etter ehandelsloven 14 dagers angrerett fra dagen pakken din er henteklar. Dette gjelder både ordrer som skal hentes i butikken vår og som blir levert av vår valgte transportør Bring. Gi oss beskjed om at en retur er på vei innen 14 dager. Varen må sendes tilbake senest innen 14 dager etter beskjed er gitt. 

Angrerettskjema som følger med i pakken din skal fylles ut og sendes med i returen. For at angreretten skal være gjeldende, må produktene være tilbakelevert i samme stand og med original etikett festet på. 

Returbeløpet går tilbake til betalingsmetoden du valgte i kjøpsøyeblikket. Husk at du må selv kontakte Klarna for å utsette betalingsfristen på fakturaen.

Dersom kjøper ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalene eller loven, og dette ikke skyldes selger eller forhold på selgers side, har selger flere rettigheter. I henhold til forbrukerkjøpsloven og etter omstendighetene, kan selger holde varer tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet, samt kreve erstatning fra kjøper. 
 

Uavhentede pakker
Ved uavhentede pakker belastes du som kunde med et gebyr på 250 kr. Dette for å dekke kostnadene vi får i forbindelse med frakt/ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer ved fakturakjøp. Du vil få tilsendt egen faktura med gebyret per e-post fra oss. 


Returporto
Det er du som kjøper som dekker kostnaden ved en eventuell retur. Ved bruk av den ferdig utfylte returetiketten som ligger med i pakken din, trekkes du kun 89,- i portokostnad. Hvis du har valgt faktura som betalingsmetode, må du betale beløpet på 89 kr, som blir stående igjen på din faktura.

KRY bruker Bring som fraktleverandør. Hvis du velger en annen forsendelsesmåte enn vedlagt returetikett, må du selv dekke hele returkostnaden.

Du blir ikke belastet for returporto ved reklamasjon eller bytte, så sant vi har størrelsen du ønsker. Husk å gi oss beskjed vi returskjemaet, eller til kundeservice at du skal bytte.

Dersom et produkt har feil eller mangler, blir den behandlet som en reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven med to års reklamasjonsrett. Det er viktig at feil og mangler meldes fra til så fort de oppdages. Send oss en mail på post@bykry.no og legg med ordrenummer og bilder av produktet for raskere håndtering hos oss. Vi står for returporto ved eventuelle reklamasjoner og må alltid få produktene tilsendt for å vurdere hver enkelt sak. 

Personopplysningene som oppgis ved kjøp blir kun brukt til å ekspedere
bestillingen din, det vi er pliktig til å oppbevare gjennom lovgivning, og for å kunne utøve kundeservice. Dette er opplysninger som navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, betalingsmetode og hvilke varer som ble bestilt. Alle personopplysninger blir lagret på en trygg måte. Du kan be om at dine personopplysninger slettes, og disse vil bli overholdt såfremt det er mulig. Vi selger ikke dine personopplysninger til tredjeparter. 

Lagring av personopplysninger ved bruk av nettsiden reguleres ved egne rutiner, og beskrives under Personvern.

Normal leveringstid er 2-4 virkedager fra pakken sendes fra oss (man-fre). Lørdag, søndag og helligdager regnes ikke som virkedager. Avvik kan forekomme ved forsinkelser under transport. Det er egne leveringstider i forbindelse med salg og høytider. 

I vår nettbutikk kan du velge mellom tre leveringsmetoder.

Husk å oppgi riktig mobilnummer og e-post, slik at du mottar hentemelding. 
 

Pakke til hentested - Posten 

Vi tilbyr fast fraktpris på 75 kr for pakker som sendes til hentested. Bestillingen sendes som pakke med sporing og leveres til din nærmeste Post i butikk.

 

Pakke levert hjem - Posten

Bestillingen sendes med sporing og blir levert hjem til deg for fast lav pris til 135 kr. Du mottar en SMS/e-post når pakken er på vei og du kan selv endre ønsket dato og leveringstidspunkt i sporingslinken. Vi tilbyr ikke gjensetting, dersom du ikke er hjemme på leveringstidspunktet blir pakken levert til nærmeste hent i butikk. 

 

Hent i butikk 

Du kan velge å hente bestillingen din på Kry i Alta når du velger fraktmetoden "Hent i butikk". 

Adresse: Kry Interiør Alta As, Markedsgata 21, 9510 Alta. Åpningstider mandag - fredag kl. 10-20. Lørdag kl. 10- 18. 

Bestillingen din er klar til henting når du har mottatt kvitteringen på kjøpet ditt på mail, og sms. Merk: Ordrebekreftelse er ikke gyldig kvittering for uthenting av bestillinger. 

Det er du som bestiller som må hente pakken. Gyldig ID og kvitteringen skal fremvises. 

Når du skal hente bestillingen din i butikk må du ha med deg gyldig ID og fremvise kvittering fra kjøpet ditt. Det er ikke mulig å hente ut bestillinger på vegne av andre. 

Hentefrist: 14 dager.

Her finner du all informasjon du trenger å vite når det kommer til retur eller bytte av en vare kjøpt hos KRY nettbutikk. I alle pakker som sendes fra oss, er det vedlagt en returseddel som du kan bruke. 

BRUK AV VEDLAGT RETURSEDDEL

1. Fyll ut skjemaet som fulgte med i pakken din.

2. Send produktene tilbake på en forsvarlig måte, og med alle etiketter festet på varen. Ikke bruk skoeskene som sendeemballasje, legg det i en pose eller annen eske for beskyttelse.

3. Fest på returetiketten som fulgte med i pakken din og lever pakken til nærmeste post i butikk eller postkontor. 

4. Benytter du deg av vedlagt returetikett belastes du for kun 89 kr i portokostnad.
 

Hvis du velger å sende tilbake pakken selv, uten å bruke returetiketten fra oss, vær oppmerksom på at du selv er ansvarlig for forsendelsen. Vi anbefaler at du sender pakken med sporing, og at du følger med på denne. Vær oppmerksom på at behandlingen av denne typen retur vil kunne ta lengre tid da disse returene kjøres i et annet behandlingsløp hos Bring.

Du kan ikke bruke fraktetiketten som står på pakken du fikk fra oss, denne gjelder kun forsendelse til deg, ikke retur. 

Returadresse: 
Kry Interiør Alta AS
Markedsgata 21
9510 Alta

 

RETUR I FYSISK BUTIKK

For deg som bor i Alta er det mulig å returnere nettbutikksordren din i butikken vår i Markedsgata 21, 9510 Alta (Amfi Kjøpesenter). Legg ved angrettskjemaet som følger med i pakken, slik at vi kan identifisere deg og gjøre riktig retur. Returen må behandles av oss i nettbutikken, og kan ikke gjøres i kassen i butikken. 

 

BYTTING I NETTBUTIKKEN

Har du kjøpt en vare som du ønsker å bytte til en annen størrelse eller farge? Den raskeste og enkleste måten er at du selv legger inn en ny bestilling i nettbutikken. Returner den første bestillingen din slik beskrevet ovenfor med returskjema, og noter det nye ordrenummeret på dette. Du belastes da ikke for returportoen. 

Hvis du ikke finner størrelsen du vil bytte til, eller ønsker at vi holder den av til deg, send oss en mail på post@bykry.no. Så kan vi undersøke muligheten videre. 

 

BYTTE I FYSISK BUTIKK

Som kunde i vår nettbutikk kan du bytte varer kjøpt i nettbutikken i vår fysiske butikker, så lenge vi har varen på lager. Merk at hvis du har betalt med faktura må denne likevel betales på vanlig måte. Enten via faktura tilsendt på e-post eller i appen til Klarna. Ønsker du å returnere og få pengene tilbake må bestillingen returneres til nettbutikken. Du kan levere inn en retur i butikken vår i Markedsgata 21, 9510 Alta (Amfi Kjøpesenter) eller via Posten. 

 

UAVHENTEDE PAKKER

Å ikke hente pakken på posten, eller å ikke hente pakken din som er bestilt med "hent i butikk", regnes ikke som godkjent retur metode. Vær oppmerksom på at Post i butikk sender tilbake pakken din etter 8 virkedager. 

Ved uavhentede pakker belastes du som kunde med et gebyr på 250 kr. Dette for å dekke kostnadene vi får i forbindelse med returfrakt fra postkontoret til oss, ekspedisjon, samt påløpte renter og gebyrer. Gebyret blir da trukket fra beløpet som tilbakebetales ved refundering av uavhentet ordre.

 

TILBAKEBETALING VED RETUR

Vi behandler din retur så raskt den kommer til oss. Vi får levert post til oss 2 ganger per uke, og vi vil normalt behandle returen samme dag eller påfølgende virkedag. 

Ved bruk av vedlagt returetikett trekkes returfrakt på 89 kr fra refusjonsbeløpet. 

Klarna faktura
Vi anbefaler deg å laste ned Klarna sin app eller å gå inn på nettsiden https://klarna.com/no og logg inn der. Der ser du oversikt over returen, så fryses fakturaen din. Betaling av faktura gjøres via Klarna sine systemer, og vi kan ikke hjelpe deg med ytterligere detaljer. 


Klarna kort (Debetkort/ kredittkort)
Om du har betalt med et debetkort, går pengene tilbake til kortet du betalte med. Merk at det kan gå opp til 10 virkedager fra vi krediterer ordren, til pengene er tilbake på kortet ditt. 

Har du betalt med et kredittkort, går det en melding til banken din om at returen er behandlet, og saldoen justeres i henhold til bankens rutiner. 

 

Vipps
Ved betaling med Vipps belastes du kortet du har lagt inn i Vipps. Pengene kommer inn på kortet ditt etter 5-10 virkedager. Du vil finne returtransaksjonen i historikken i appen. Hvis du har spørsmål om noe av dette, kan du ringe Vipps sin kundetelefon på 22 48 28 00.

 

ReklamasjonHAR DU EN REKLAMASJON?

Det er viktig at feil og mangler ved et produkt meldes ifra til oss så fort de oppdages. Dersom et produkt har feil eller mangler, blir de behandlet som en reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven. Er det en feil ved varen, har du reklamasjonsrett i 2 år fra kjøpsdato. 

Er varen kjøpt i nettbutikken, send oss en mail på post@bykry.no for å forklare saken. Oppgi ordrenummer og legg gjerne ved bilder av produktet for raskere håndtering hos oss. Reklamasjonsretten faller bort hvis produktet unormalt mye brukt, eller vasket feil. 

Vi står for returporto ved eventuelle reklamasjoner og må alltid få produktene tilsendt for å vurdere hver enkelt sak. 

Vi tar forbehold om skrivefeil og at fargegjengivelsen på produktet kan fremstå ulikt på skjermen enn i virkeligheten.